09 d’octubre 2008

GRANS ESCENES DE CINE -4-

El jove Frankenstein és una pel·lícula extraordinària. Dirigida per Mel Brooks, és una paròdia del cinema de terror en què els principals protagonistes són Gene Wilder (sublim actuació) en el paper de Dr. Frankenstein, Marty Feldman (mític Igor; el seu gep va canviant de costat durant la pel·li) i Peter Boyle com a Monstre. El film té una sèrie d'escenes fabuloses. Aquí en teniu una. Amb subtítols per a sords...





- Ara entraré aquí dins. Acosteu-me l'espelma.

- No!!!
- Sí!!!

- L'amor és l'unica cosa que pot salvar a aquesta pobra criatura. I jo el convenceré que és estimat encara que em costi la meva pròpia vida.
- És igual el què sentiu aquí dins. No importa si els meus crits són cruels o terrorífics. Sobretot NO OBRIU AQUESTA PORTA o tirareu per la borda tot el treball que haurem fet abans. Ho heu entès?

- NO-OBRIU-AQUESTA-PORTA.

- D'acord, doctor.
- El meu condol...


Un cop dins.......


- Aaaaaaaaaaaaaaaaaaah!!

- Deixeu-me sortir d'aquí dins, per Déu! Deixeu-me sortir! Què passa? No heu entès que abans estava fent una broma! No sabeu el què és una broma o què? Hahahahaha. Per Déu, treieu-me d'aquí! Obriu aquesta maleïda porta o us arrencaré el vostre cap podrit quan surti. Mama!

- Nain!
- Aaaaaaaaaaaaaaah!

-
Hola estimat! Ets preciós, ho saps? La gent se'n riu de tu, la gent t'odia. Però saps per què t'odia? T'odien perquè et tenen enveja.
Mira't bé: aquesta cara de nen, aquest dolç somriure. Vols que parlem de les teves capacitats físiques? Vols que parlem dels teus ideals olímpics? Ets un Déu! I escolta'm bé: tu no ets cap dimoni. Ets bo!!


Uhhhh (plors desconsolats)

- Bon xicot, bon xicot... Ets el fill d'un àngel. (.....)
- T'ensenyaré, et mostraré cada paraula, cada frase, cada moviment, cada cosa.... Junts, tu i jo, farem la major contribució a la ciència des del descobriment del foc!


- Dr. Fronkensteen, necessita ajuda?

- El meu nom és... Frank-ens-tein!!!!!!!!! (amb cara de desquiciat)


Young Frankenstein (1974)

1 Comments:

Blogger Bargalloneta said...

Acabo de descobrir el teu bloc (sorry!!) però ja m'he enganxat només sabent que un dels teus post el dediques a una de les millors comèdies de la història del cinema!!! El jovencito Frankenstein... crec que és la única pel.lícula que per molt que la vegi i sàpiga cada un dels gags ric, malgrat els coneixi tots.
Extraordinària pel.lícula...
ens llegim!!!

7:37 p. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home